חוששים מניתוח בבלוטת התריס? הנה מה שאתם צריכים לדעת

תוכן עניינים

ישנן 3 סיבות מרכזיות בגינן יכול לעלות הצורך בניתוח בבלוטת התריס והן: 

  • הפרעה בתפקוד הבלוטה – תת פעילות או יתר פעילות.
  • ממאירות של בלוטת התריס – קיומן של קשריות בבלוטת התריס אשר מתגלות במסגרת בדיקה כממאירות. 
  • מקרים בהם הבלוטה מפריעה למטופל – ההפרעה יכולה לבוא לידי ביטוי בקושי בבליעה, בנשימה ואף להוות כהפרעה אסתטית. 

כאמור, בכל אחד מאותם מקרים, קיימים סיכויים גבוהים שהרופא יבחר להפנות את המטופל להליך ניתוחי – אשר ברוב המקרים יהיה מהיר ויעיל ופשוט לביצוע.

הסוגים השונים של הניתוחים

יש משפט שאומר כי "ידע הוא כוח" וכחלק מכך, איסוף ידע היכרות עם הניתוחים השונים המבוצעים בבלוטת התריס, יכול להסב תחושת רוגע מסוימת על המטופלים –  בין הניתוחים הנפוצים:

  • כריתה חלקית של בלוטת התריס – בניתוח זה מבצעים כריתה של מחצית מבלוטת התריס. חשוב לציין שנהוג לעשות שימוש באופציה זו, רק במקרים פרטניים כמו גילוי של גידול סרטני קטן הממוקם בצד אחד. ניתוח זה יכול להתבצע גם במקרים בהם הממצאים הם לא חד משמעיים לגבי השאלה אם מדובר בגידול ממאיר או שפיר.
     
  • כריתה מלאה של בלוטת התריס – בניתוח מסוג זה כורתים למעשה את כל בלוטת התריס – כאשר, נהוג לבצע את הניתוח כאשר מתגלה גידול ממאיר בבלוטה.
  • כריתה צווארית – הליך ניתוחי זה הינו מורכב יותר בהשוואה להליכים הקודמים ולכן, הוא רק במקרים בהם הגידול הסרטני התפשט אל מחוץ לבלוטת התריס ובמהלכו כורתים למעשה רקמות בצוואר אשר נגועות בגידול. 

הטכנולוגיה המתקדמת והשפעתה

חשוב לציין, שכיום ישנן גישות חדשניות ומתקדמות לביצוע חלק מאותם ניתוחים ובין היתר: כריתת בלוטת התריס בגישה אנדוסקופית או רובוטית – שימוש בשיטות אלו מאפשר לבצע את הכריתה מחוץ לצוואר, על ידי יצירת חתך קטן באזור בית השחי – בדרך זו גם נמנע מהמטופלים הצורך להתמודד עם צלקת באזור הצוואר, אשר עלולה להוות כמפגע אסטטי.
כמובן, שבכדי שההליך הניתוחי אכן יתבצע בצורה מקצועית ותוך שימוש בטכניקה חדשנית, חשוב לבחור בתבונה את הרופא המנתח ולבדוק שהוא אכן מתמחה בטכניקות הניתוחיות המתקדמות. 

 

Doctor examining men's thyroid with ultrasound

Facebook

מי אנחנו?

פורטל התוכן של TalkBack הוא הפורטל הגדול בישראל המביא עד אליכם את כל הכתבות הכי איכותיות בנושאים הכי חמים שכולם מדברים עליהם, כך שאין סיכוי שלא תהיו בעניינים. אנחנו מרכזים עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושאים הכי חשובים והכי עדכניים.

הירשמו לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן