שמנים אתריים להרגעה 

תוכן עניינים

הבנת שמנים אתריים

שמנים אתריים הם תרכובות המופקות מצמחים בעלי ריחות, טעמים ותכונות, שמועילים באופן טבעי לגוף האדם. הם משמשים בדרך כלל בארומתרפיה, טיפול משלים שנועד לעורר תגובות ספציפיות בגוף. שמנים אתריים שונים ידועים כמעודדים הרפיה ומפחיתים תחושות של מתח. ניתן להשתמש בשמנים אתריים להרגעה במספר דרכים כמו להשתמש בדיפיוזר, או למרוח אותם על העור (יש לערבב אותם לפני השימוש).

לבנדר: העזרה להרפיה

לבנדר הוא אולי השמן האתרי המפורסם ביותר להרפיה ושינה וכן ידוע בארומה המתוקה והמרגיעה שלו. מחקרים העלו ששמן לבנדר יכול לשפר את איכות השינה, להפחית חרדה ואפילו להקל על תסמיני דיכאון. נסו כמה טיפות בדיפיוזר לפני השינה או הוסיפו אותו לאמבטיה חמימה לסיום מרגיע של היום.

קמומיל: יותר מסתם תה

אולי אתם מכירים את הקמומיל בתור תה צמחים מרגיע, אבל האם ידעתם שהוא מגיע גם בצורת שמן? שמן אתרי קמומיל משמש לעתים קרובות להרגעה והרפיה, הפחתת עצבנות ודאגה. כמה טיפות באמבטיית הערב או שימוש על הגוף (התייעצות עם מומחה) יכול לעזור להפיג את הלחצים של היום.

ילנג ילנג: חומר מרגיע אקזוטי

ילאנג ילאנג, עם הניחוח העשיר והפרחוני שלו, הוא עוד בחירה מצוינת לקידום ההרפיה. נמצא כי יש לו השפעה חיובית על מצב הרוח, עוזר להקל על חרדה ומתח. ההמלצה הרווחת היא לפזר כמה טיפות בחלל המגורים ליצירת אווירה מרגיעה.

ברגמוט: הדרים מרגיעים

נוצר מקליפת תפוז ברגמוט, לשמן אתרי ברגמוט יש אפקט מרגיע ייחודי. ידוע שהוא מפחית חרדה ומשפר את מצב הרוח. עם זאת, חשוב לדעת שהוא יכול להגביר את רגישות העור שלכם לאור השמש. השתמשו בו במתינות באוויר החלל או מרחו אותו באופן מקומי, אך הימנע מחשיפה לשמש לאחר מכן.

אלגום: שלווה עתיקה

אלגום הוא שמן בעל ניחוח עצי חמים ששימש במשך מאות שנים בשיטות תרבותיות ורוחניות שונות. ידוע שהוא מקדם בהירות מחשבתית, מרגיע את הנפש ועוזר להפחית מתח וחרדה. השתמשו בו במפזר או מרחו כמה טיפות על פרקי הידיים לתחושה שלווה.

שיקולי בטיחות ומחשבות אחרונות

שמנים אתריים הם חזקים, אז זכרו להשתמש בהם במשורה ותמיד לדלל אותם בשמן נשא לפני מריחתם על העור. נשים בהריון, ילדים ואנשים עם בעיות בריאותיות צריכים להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני השימוש בשמנים אתריים. כל עוד אתם משתמשים בהם בבטחה, שמנים אתריים יכולים להיות כלי נפלא להרפיה והפגת מתחים. אמצו את הניחוחות הטבעיים הללו ותנו להם להרגיע את החושים שלכם ואת המחשבות.

שמנים אתריים להרגעה

Facebook

מי אנחנו?

פורטל התוכן של TalkBack הוא הפורטל הגדול בישראל המביא עד אליכם את כל הכתבות הכי איכותיות בנושאים הכי חמים שכולם מדברים עליהם, כך שאין סיכוי שלא תהיו בעניינים. אנחנו מרכזים עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושאים הכי חשובים והכי עדכניים.

הירשמו לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן